Prototípusok és legfrissebb innovációink

Az alábbiakban olvashat prototípus fázisban lévő fejlesztéseinkről

Egyensúlyozó képességfelmérő- és fejlesztő játék

Az egyensúlyozással, mozgáskoordinációval kapcsolatosan a Nintendo Wii Balance Board használatával készítettünk felmérő- és fejlesztő játékokat sokféle, jól konfigurálható, egyszerű vizuális feladattal, hangstimulációval kiegészítve. A vizsgált személy (játékos) a balance board platformon (60x40 cm) állva a képernyőn visszajelzést kap a talpnyomásközéppontjáról, melyet a test súlypontjának áthelyezésével tud mozgatni. A karaktert így vezérelve változatos feladatokat kell teljesítenie, például egy szűk útvonalon belül manőverezni (a képen egy körgyűrűn belül), összegyűjteni tárgyakat, elkerülni akadályokat stb. Az eddigi alkalmazás a fejlődés korai fázisában (5-9 éves kor) lévő gyerekeket célozta diagnosztikai és képességfejlesztési területen, azonban az időskori eleséssel foglalkozó tudományos és klinikai gyakorlatnak is elterjedt eszköze a balance board.

Balance game demo
Wii Balance board
Bővebben...
Pózbecslés alapú alkalmazások

Gyógytornához kapcsolódóan lehetséges olyan programot fejleszteni, amibe minták alapján betápláljuk a megfelelő mozdulatot, majd a program kamerakép alapján élőben visszajelzést ad a gyakorlás kivitelezésének helyességéről. Ehhez gépi tanulási algoritmusok használatával a képen azonosítani kell az ízületek, testrészek pozícióját, majd ezt összehasonlítani a minta-mozdulattal. Jelenleg ez egy aktívan kutatott, innovatív terület; a mi meglévő fejlesztésünk statikus (jóga) pózok felismerésére alkalmas.

Human pose estimation
Yoga pose application

Az emberi póz gépi felismerésével mozgásos videójáték (exergaming) fejlesztése is lehetséges, amelyhez nem szükséges különösebb berendezés: akár a laptop vagy táblagép beépített kamerája is elegendő a mesterséges intelligencia alapú algoritmusnak a póz felismeréséhez.
Egy meglévő demót mutat az ábra: a kezek mozgatásával mozgatható a két ütő a pálya két oldalán (a kamerakép tükrözve van).

Human pose estimation for exergaming
Pong game moved by human pose
Connected wearables, self-monitoring

Mivel a FIPOK-rendszerbe már integráltunk viselhető szenzorokat, könnyen fejleszthetünk olyan ön-monitorozásra alkalmas szoftvert, amik gyors (~5 perc), gyakori állapotfelmérésre alkalmasak (pl. reggel-este). Például egyszerű mellkaspánttal viselhető pontos pulzusmérő szenzor (finn gyártmányú Movesense szenzor) használatával a HRV (szívfrekvencia-variabilitás) monitorozható, ezzel visszajelzés adható a pillanatnyi fiziológiás stressz szintjéről. Használható bio-feedback, autogén tréning jellegű megoldásokhoz is, relaxációs technikák gyakorlására is mind pulzuspánt, mind az EEG-fejpánt (Muse fejpánt) használata.
Használunk emellett elérhető árú, medical device minősítésű mellkaspánttal felvehető EKG-szenzor is (Movesense Medical), melyhez szintén tudunk fejleszteni szoftvert az EKG-jel rögzítéséhez, továbbításához orvosok, szakemberek felé.

Muse
Movesense
Kognitív képességfelmérő- és tesztelő játékok

A FIPOK-rendszer fejlesztése során átfogó felmérést végeztünk a szakirodalomban, kutatásban elterjedt, valamint kereskedelmi tevékenységek során fellelhető, kognitív képességeket megcélzó feladatok, játékok terén. Ennek eredményeképpen eddig tucatnyi játékot fejlesztettünk és integráltunk a mérőrendszerbe, melyek a figyelem, a memória, a szem-kéz koordináció, a percepció és a tudatos tervezés és döntés területén elért eredményeket tudja számszerűsíteni. Mivel saját készítésűek, a játékok jól konfigurálhatók, számos paraméter állítható, például az akadályok gyakorisága, a memorizálási és válaszadási idő stb. A meglévő játékaink továbbfejlesztésére, új játékok készítésére is vállalkozunk játékkutatók, illetve pszichometriában jártas szakember inputjai alapján. Amennyiben szükséges, az ön által igényelt pszichológiai tesztet, pszichometriai feladatot is reprodukálhatjuk, hogy a mérési protokollba illeszthessük!
A meglévő játékok alkalmasak arra, hogy hamar visszajelzést kapjunk a résztvevőről, illetve egy hosszabb idő során önmagához hasonlítsuk a teljesítményt, például rehabilitáció, tréning hatásának ellenőrzésére.

FIPOK games demo